Latvijas Laikmetīgās mākslas muzeja fonda jaunā izstāžu zāle
New Hanza biroji, Mihaila Tāla 1
18-22
LV: Uffe Isolotto "Mūsu mājas bija zeme. Uzplaukums" [Radošās darbnīcas 18:30 un 19:30] [Tūre ar kuratoru 18, 19, 20, 21]
Jaunajā Latvijas Laikmetīgās mākslas muzeja izstāžu zālē "New Hanza Biroji" (M.Tāla 1, blakus Hanzas peronam) skatāma izstāde "Mūsu mājas bija Zeme. Uzplaukums" – Venēcijas biennāles iespaidīgais Dānijas paviljons, kas pārradīts eksponēšanai Rīgā.
Mākslinieka Ufes Isoloto (Uffe Isolotto)radītā hiperreālistiskā fantāzija, kurā saplūst vizuālās mākslas, kino, scenogrāfijas, dizaina un literatūras jomas, stāsta par cilvēces nākotni vizuāli krāšņā nezināmu augu un dabas elementu vidē ar atsaucēm uz Rīgas jūgendstila arhitektūru.
Stāsta centā ir kentauru ģimene, kas apdzīvo pasauli, ko raksturo gan dramatiski, gan dīvaini dabas procesi, kas radikāli mainījuši dzīves un izdzīvošanas apstākļus. Tā lūkojas nākotnē, iekļauj elementus no pagātnes. Tā ilustrē neskaidro šodienu, kurā cilvēki navigē starp bioloģiju un tehnoloģiju, ekoloisko katastrofu un planētas mīletību, bezcerību un cerību.
"Lai arī Latvijā vēl arvien nav sava nacionālā laikmetīgās mākslas muzeja, nedrīkstam piemirst par topošā muzeja kolekcijas mākslas darbiem, māksliniekiem un kolekcijas ģeogrāfisko tvērumu – Baltijas jūras reģions. Šī gada laikā esam atbalstījuši jaunākās paaudzes mākslinieku centienus, māksla sākusi apdzīvot muzeja zemi, nupat Baltajā naktī notika kolekcijas video darbu skate, un šo gadu noslēdzam ar grandiozu izstādi jaunā izstāžu zālē, kas ir vistuvākā iespējamā lokācija nākotnes muzejam," stāsta izstādes producente, Latvijas Laikmetīgās mākslas muzeja fonda vadītāja Elīna Vikmane.
Izstādes neatņemama sastāvdaļa ir stāsts "No zemes klēpja" par pieaugšanu un jaunas, nezināmas pasaules iepazīšanu pēc "Uzplaukuma" no jauna kentaura perspektīvas. Tas pārvaicā mūsu priekšstatus par uzplaukuma nozīmēm, nākotnes dzīvi uz Zemes un cilvēka lomu tajā. Stāsts apmeklētājiem būs pieejams kā drukātā, tā audio versijā.
Foto autore: Ugo Carmeni, Kristīne Madjare
ENG: Uffe Isolotto "Mūsu mājas bija zeme. Uzplaukums" [Workshops at 18:30 and 19:30] [Curator’s Tour at 18, 19, 20, 21]
Spectacular Venice biennale Danish pavilion is reinterpreted in Riga as “We Walked the Earth: The Growth”
Latvian Museum of Contemporary Art Foundation is excited to present the exhibition “We Walked the Earth: The Growth” by Danish artist Uffe Isolotto and curator Jacob Lillemose.
Installed in the new exhibition space of the future museum of contemporary art and next to the architectural gem for culture and arts Hanzas perons in New Hanza district in Riga the exhibition “We Walked the Earth: The Growth” is reimagined specifically for the Latvian context. A set of decorated but overgrown pillars with the reference to Riga’s rich art-nouveau architectural heritage encircles the female centaur giving birth. The world that the infant centaur is born into is one in which vegetation looms large and that coming to terms with the vegetation – learning how to adapt to its nature – is crucial.
The exhibition tells the story of a family of centaurs who inhabit a world characterized by both dramatic and strange natural processes that radically transforms the conditions for life and survival. As such the exhibition, although it is set in the future and incorporates elements of the past, is a vision of the precarious and uncertain existence of the present; an existence in which humans are navigating a twilight zone between biology and technology, ecological disaster and planetary love, despair and hope.
“The Growth is a common metaphor for how civilizations advance by controlling nature and for how these very same civilizations in the process of interfering with nature mutate into something all too powerful and even destructive, not only in relation to nature but to themselves. The world that the centaurs inhabit indirectly bears testimony to this kind of growth and how it can lead to collapse. Yet despite the post-apocalyptic feel the centaurs seem to have found a way to create a somewhat promising world by returning to a kind of simple agricultural life in the new environment and giving birth to an offspring, the incarnation of a new beginning,” tells the curator Jacob Lillemose.
The exhibition involves a wide range of creative collaborators – from a glass sculptor to set painters to make-up artists and more – and its production compares to that of a movie. As was the case in the prior instalment of We Walked the Earth, the exhibition features a short story written by curator Jacob Lillemose based on a concept developed by him and Uffe Isolotto. The story entitled “Of the Land” describes a centaur’ first meeting with the new world of the Growth.
Photos by: Ugo Carmeni, Kristīne Madjare