ISSP
Berga Bazārs, Marijas iela 13 k.3
18-22
LV: Arnis Balčus “Scēna” [Radošā darbnīca]
“Scēna” ir mūzikā sakņota kopiena Rīgā, kas savu kulmināciju piedzīvoja pēc pandēmijas, kad alternatīvās mūzikas grupu koncerti Depo, Republikā un Lastādijā kļuva par nozīmīgu platformu jauniešu socializācijai un radošai pašizpausmei. Šī izstāde, kuras kodolu veido Arņa Balčus fotogrāfijas, ir ne vien šī laikmeta fenomena dokumentācija, bet arī pašas subkultūras uzstādījums.
Šī izstāde plašākā mērogā runā par šodienas jauniešu izaicinājumiem, jo aiz krāšņiem grimiem un agresīvas mūzikas slēpjas mūsdienu jauniešu dzīves problēmas – vēlme pašapliecināties, dzīves jēgas meklēšana, identifikācijas problēmas, psihiskās saslimšanas, kā arī sarežģītās attiecības savā starpā, kur netrūkst konfliktu, pašnāvības mēģinājumu un vardarbības. Ķermenis vairumā gadījumu ir vienīgais, pār ko tiem ir vara, un tas kļūst ne tikai par savas identitātes apliecināšanas veidu, bet arī par protesta instrumentu. Līdzās mūzikai un mākslai arī sevis rētošana, tetovēšana, dzimuma fluiditāte, seksuāla pašnoteikšanās, antisociāla uzvedība ir kā iestāšanās pret nolemtības sajūtu, ka šajā pasaulē nav iespējams ko mainīt.
Arnis Balčus ir fotogrāfs, žurnālists, kultūras projektu vadītājs, žurnāla Foto Kvartāls redaktors un Rīgas Fotomēneša direktors. Ieguvis bakalaura grādu komunikācijas zinātnē Latvijas Universitātē un maģistra grādu fotogrāfijā Vestminsteras universitātē Londonā. Viņam bijušas personālizstādes Londonā, Rīgā, Glāzgovā, Bratislavā, Berlīnē, Malmē, Belostokā u.c. Iznākušas grāmatas “Victory Park” (BaveBooks, 2016), “Myself, Friends, Lovers and Others” (DieNacht, 2020) un “Nākotne pieder nākotnes cilvēkiem” (Kultkom, 2021). Savos darbos Balčus galvenokārt pievēršas Latvijas sabiedrībai un videi, atklājot nacionālās identitātes īpatnības un pretrunīgas sociālpolitiskās parādības.
Izstādes skatāma līdz 16. novembrim. Atbalsta Valsts Kultūrkapitāla fonds.
Arņa Balčus izstādes "Scēna" ietvaros 26. oktobrī no plkst. 18.00 līdz plkst. 22.00 darbosies scēnas make-up stūrītis, kur Scēnas pārstāves Tīna un Paula nogrimēs apmeklētājus apmaiņā pret ziedojumu."
ENG: Arnis Balčus “Scene” [Workshop]
The “scene” is a music-rooted community in Riga that reached its peak after the pandemic, when concerts by alternative music bands at clubs and venues such as Depo, Republika, and Lastādija became an important platform for young people to socialise and express themselves creatively. This exhibition, which has Arnis Balčus' photographs at its core, is not only a documentation of this phenomenon, but also a platform for the subculture itself.
The exhibition speaks more broadly about the challenges facing today's young people. Behind the glamorous make-up and aggressive music lie problems of contemporary youth life: the desire for self-fulfilment, the search for meaning, identification problems, mental illness, as well as complex relationships with each other, not without conflict, suicide attempts and violence. The body is in most cases the only thing they have power over, and it becomes not only a way of asserting their identity, but also a tool of protest. Alongside music and art, self-scarring, tattooing, gender fluidity, sexual self-determination, anti-social behaviours are also ways of protesting against a sense of doom and seeming impossibility of change.
Arnis Balčus is a photographer, journalist, cultural project manager, editor of Foto Kvartāls magazine and the director of Riga Photomonth. He holds a Bachelor's degree in Communication Studies from the University of Latvia and a Master's degree in Photography from the University of Westminster, London. He has had solo exhibitions in London, Riga, Glasgow, Bratislava, Berlin, Malmö, Bialystok, etc. His books include Victory Park (BraveBooks, 2016), Myself, Friends, Lovers and Others (DieNacht, 2020) and The Future Belongs to the People of the Future (Kultkom, 2021). Balčus' work focuses mainly on Latvian society and environment, revealing the peculiarities of national identity and controversial socio-political phenomena.
The exhibition is on view until November 16. Supported by the State Culture Capital Foundation.