Maxim Boxer Gallery
Lāčplēša iela 48
18-22
LV: Ivan Lungin “Noughts and Crosses” [Tūre ar kuratoru pēc pieprasījuma]
“Ivana Lungina izstāde Noughts and Crosses ir pirmā ekspozīcija manā jaunajā Rīgas galerijā, kuru atveru pēc vairāk nekā gada bezdarbības un sastinguma. Galerija ir veltīta maniem draugiem māksliniekiem, kas izkaisīti pasaulē, vietējiem māksliniekiem un visiem, ar kuriem vēl neesmu paspējis iepazīties - gan rīdziniekiem, gan tiem, kuri tikai nesen ieradušies Rīgā, un, galu galā, arī man pašam, jo vēlos darīt to, ko mīlu un protu vislabāk. Es ļoti ceru, ka man izdosies šeit parādīt to jauno un aktuālo, kas sasaucas ar pašreizējo noskaņojumu. Ceru, ka galerija kļūs par satikšanās un saziņas vietu, par manas Maskavas galerijas Перелетный кабак gara mantinieci - varbūt atceraties Čestertona “… kur parādās izkārtne, tur atkal iemājo dzīve un mīlestība”. Izstāde Noughts and Crosses dzimusi no Ivana pārdzīvojumiem, pārdomām un introspekcijas, ko raisījuši pēdējā laika notikumi. Tā ietver vairākas emocionāli radniecīgas sērijas: fotogrāfijas, objektus, skulptūras un gleznas, kas nebeidzami atkārto vienu galēji nospriegotu motīvu. Darbi, it kā dekonstruēti un saskaldīti tūkstoš lauskās, vienlaikus darbojas unisonā un atbalsojas tieši sirdī. Izstāde būs apskatāma gandrīz divus mēnešus un es ļoti ceru, ka leģendārā spēkavīra Lāčplēša iela uz galeriju atvedīs daudz skatītāju.” - saka kurators Maksims Boksers.
ENG: Ivan Lounguine “Noughts and Crosses” [Curator's Tour on demand]
“Over the past year and a half, destruction and death have become a decorative pattern. The never-ending violence and pure evil have caused tens of thousands of bodies to disappear and thousands of ruined buildings to collapse into a tangled mess of threads. The flow of information has become abstract, turning people into mere spectators who no longer perceive reality as it is and time as a continuous line. Despite the yearning for a sense of personal life and routine, people are paradoxically pushed back towards the chaos. The broken dishes, scraps of wallpaper, cross-stitching, burnt logs, and broken chairs suddenly become a narrative of the collective subconscious that people initially tried to avoid. These objects transmit fear and reality when the internet is turned off, the television is silent, and the newspaper is left at the kiosk.” - Curator Maxim Bokser.